Het Businessmodel Canvas kan je gebruiken
om op een transparante en overzichtelijke
manier je bedrijf in kaart te brengen.

Workshop

Soms kom je als persoon of als bedrijf op een punt dat het niet meer duidelijk is welke richting je op wilt.

Tijdens de workshop ‘Businessmodel Canvas’ scherp je je waardepropositie aan en maak je helder welke waarde je bedrijf toevoegt aan het succes van je klanten.  Je maakt dit ook beter communiceerbaar. Zowel intern als extern.

Op deze manier heb jij voor jezelf en voor de klant duidelijk wat jullie (samen) willen bereiken


Wanneer is het Businessmodel Canvas iets voor je?

  • Als je meer focus wilt op zaken die cruciaal zijn om succesvoller te worden.
  • Als de waardepropositie waarmee je in het verleden succesvol bent geweest, niet langer onderscheidend is.
  • Als de markt vraagt om vernieuwing en verandering, maar je niet precies weet waar je moet beginnen of wat de consequenties zijn van je interventies.
  • Als je het ondernemerschap binnen het bedrijf een stevige impuls wil geven.
  • Als je zoekt naar een gemeenschappelijk businessjargon binnen directie en management.
  • Als je vernieuwing wil (bijv. nieuwe verkoop- of distributiekanalenkanalen of nieuwe partnerships) of als je de bedrijfsvoering onder de loep wil nemen.


Met behulp van de de workshop krijg jij scherp wat de
toegevoegde waarde is die je levert aan klanten en krijg jij een model
waarmee je flexibel sturing aan je bedrijf kan geven.