Verbindende communicatie is een methode die voor

wederzijds begrip en respect in de ontmoeting met anderen zorgt.

Online training

Deze online training is vooral bedoeld als de communicatie in je bedrijf niet effectief verloopt. Dit merk je als je in gesprekken met anderen reageert vanuit je gevoel en met een (voor)oordeel.

Betrap jij jezelf er dan ook wel eens op dat je meer bezig bent met je gelijk halen, of dat je geïrriteerd of emotioneel reageert? De meeste mensen herkennen dit eerder bij anderen dan bij zichzelf.

Marshall Rosenberg heeft ontdekt dat maar heel weinig mensen hun behoeften goed kunnen uiten. Wat ze wel doen is anderen bekritiseren, (on)bewust kwetsen en zo wordt er afstand gecreëerd door communicatie.

Wat leer je in deze training?

Het resultaat van de training is dat je beter contact met je medewerkers hebt, waarbij ieders behoeften vanuit compassie voor elkaar worden vervuld.

In de training leer je om je eigen behoeften naar buiten te brengen. In de maatschappij wordt ons vaak geleerd om je af te stemmen op de gevoelens van anderen en niet die van jezelf. Het gevolg hiervan is dat je leert denken in het belang van de ander of van jezelf, maar niet in het gedeelde belang.

Daarnaast leer je in de training om echt naar anderen te luisteren. Het is hier nou juist van belang dat je je eigen behoeftes opzij zet. Dit kan alleen als je jezelf goed kent en niet direct getriggerd wordt door een emotie of je ego en persoonlijkheid.




Verbindende communicatie zorgt er dus voor dat je beter leert communiceren

en dat je je eigen behoeften en die van de ander leert kennen.


Klik op ‘volg de training’ als dit je aanspreekt!